Followers- mencari yang ke 1000

Pages

Monday, August 23, 2010

~Sayur Kailan Ikan Masin~

salam semua readers,

wahh lama rasanya ja tak update blog ja nie,

mak, abah dan adik ja selamt sampai ke Tanah air Jumaat yang lepas, jadi ja ambik mereka dan terus balik Taiping.. benda nak jadi hari Jumaat tuu jugak gigi ja sakit pulak... macam macam benda nak jadi kan..

semalam di rumah adik tengah ja teringin nak makan SAYUR KAILAN IKAN MASIN jadi ja pun cari laa kailan nak makan.....

jadi hari nie ja share pada semua bloggers resepi ..

..SAYUR KAILAN IKAN MASIN...

Bahan-bahan

  • sayur Kailan
  • Ikan masin (dah siap digoreng)
  • udang ( 2-3 ekor)
  • hirisan bawang merah
  • hirisan bawang putih
  • hirisan cili merah
  • taugeh (* optional yea)
  • sos tiram ( 1/2 sudu besar)
  • sedikit garam (ikut rasa)
  • sedikit air
Cara-cara
  1. Sayur kailan di potong mengikut citarasa sendiri nak potong gaya mcm mane :)
  2. Tumis kan bawang merah dan bawang putih tadi hingga naik bau.
  3. Masukkan udang tadi hingga ia masak
  4. masukkan sayur kailan, gaulkan hingga ia masak dan batang nya lembut sedikit.
  5. Ikan masin tadi haruslah ditumbuk atau di hiris kecil dan terus dimasukkan bersama dengan sayur kailan tadi.
  6. Masukkan sos tiram sedikit gaul kan, kalau kering masukkan sedikit air sahaja... garam dimasukkan mengikut citarasa kita yek..
  7. dan tara.............

post signature

2 yang ambil kisah:

ChiLaBaey's Spot said...

Sedapnye rupa... Saya memang penggemar sayur, so apa sahaja berkaitan sayur pasti terliur... hehehehe.... :)

♥♥ eija ♥♥ said...

to:ChiLaBaey's Spot

patut laaa pakngah sihat jer hehe...
cuba laa yek...

Related Posts with Thumbnails