Followers- mencari yang ke 1000

Pages

Tuesday, January 19, 2010

Spaghetti Carbonara Mushroom Berkrim


dah lama ja tak share resepi kan?? hehe

jadi, hari nie ja nak share yang resepi yang baru ja tahu dan sedap rupanya (kalau tak selalu makan lah hehe)

SPAGHETTI CARBONARA MUSHROOM BERKRIM

Bahan-bahan :

  • 1/2 bungkus spaghetti (tak kisah apa jenis pun)
  • 1 tin sos carbonara Prego
  • Sedikit isi ayam atau daging(ja guna yang kisar punya)
  • bawang putih (cincang)
  • bawang merah (cincang)
  • mushroom butang (dihiris)
  • 1/2 cawan susu segar
  • Sedikit daun parsley
  • Garam secukup rasa
  • lada sulah
Cara-cara :
  1. macam biasa laa spaghetti di rebus. (letak sedikit margerin@minyak untuk elak dia melekat). Toskan dan asingkan.
  2. tumiskan bawang putih dan merah tadi. dah naik masak masukkan daging kisar tadi. sampai ia masak k.
  3. masukkan sos carbonara kacau bersama-sama dengan daging tadi.
  4. masukkan mushroom tadi dah gaul hingga sebati.
  5. nampak dah pekat sikit masukkan susu segar tadi sediki demi sedikit sampai ia berkrim.
  6. letakkan garam sedikit dan lada sulah untuk perasanya,
  7. untuk hiasan letak daun parsley di atas sos tuu tadi bila dihidangkan.
senang kan?? ja belajar dari ayah sedara ja masa cuti raya lepas :)

selamat mencuba!!!!
http://emo.huhiho.com

post signature

8 yang ambil kisah:

dizzydude said...

waahhh!!menyelerakan..

Liyanaa. said...

sedapyaaaa. minggu ni nk pujuk kakak ynn buat lahh T___________________T

Didi Nadhirah said...

wah menariknye creamy tul slurppp

eija ^_^ said...

to:dizzydude

hehe sedap tau awak...

eija ^_^ said...

to:Liyanaa.

hehe try laa buat sendiri hehe

senang...

eija ^_^ said...

to:Didi Nadhirah

hehe kan didi kan??

menarik, rasa pun menarik jugak hehe

Clara Emily Cancer said...

penah gak wat spageti carbonara nie..
tp x penah letak susu segar..

eija ^_^ said...

to:Clara Emily Cancer

cuba laa dia lagi bertambah creammy hehe

Related Posts with Thumbnails