Followers- mencari yang ke 1000

Pages

Tuesday, May 25, 2010

cara atasi STRESS= cara saya :)


ja rasa semua orang dalam dunia ini akan rasa STRESS....

STRESS.... TENSION.... TEKANAN.....

kalau orang nie tak penah alami perasaan ini, ja tabik spring laaa mcm mane laa diaorang nie atasi yea????

tapi ja ada cara sendiri untuk atasi STRESS ini....

memang sekarang ja STRESS dengan keje (sekolah), tunang, "persiapan", holiday.....

memang STRESS sangat kepala nie bila memikir benda-benda ini, memang betul perempuan semua akan dapat STRESS ini, ja pun dah mula mendapat... Tapi alhamdulillah ja dapat atasi sedikit. ja dapat cara ja nie sejak ja belajar di UPSI dulu hehe.. STRESS nak exam masa tuuu hehe.... jom tengok apa yang ja buat....

  1. jangan fikir benda yang merunsingkan.
ja akan bermonolog dengan diri sendir, biarlah, lantaklah orang nak cakap apa, yang penting kita betul. itu yang ja buat, kalau kita perasan@dapat tangkap kita tengah fikir benda yang bagi kita susah hati ja akan buat benda yang boleh kita ralit dari benda yang kita fikir tuuu...
2. karoke/ melalak

yang ini merupakan favorite ja hehe... ja akan cari lagu ja suka ja akan melalak sorang-sorang bagi habis suara nie hehe..... ja suka melalak dalam kete tengah drive nak g sekolah. orang tengok pun kita pun dah macam orang gila kan kenape laa orang nie buat dalam kita nie? hehe.... lantak laa orang nak kata apa janji kita buat hati kita gembira hehe...

3. tengok wayang sorang-sorang

yang ini kadang-kadang jer ja buat, kalau betul2 STRESS, ingin privasi, perlukan masa untuk kesorangan ja akan g tengok wayang sorang-sorang... macam ja wat hari ini, ja marathon tengok wayang dalam satu 3 cite ja tengok sekali gus....

4. akhir sekali ja dekatkan diri dengan NYA

walau apa-apa pun yang kita buat kalau yang ini kita tidak buat, mane-mane STRESS pun tak hilang pun, masa ini, ja selalu mengaji. betul ja cakap bila kita mengaji INSYALLAH dengan izin-Nya hati kita akan sejuk, akan lembut. dari marah terus jadi tak marah pun, dari merajuk dah terus pujuk diri sendiri hehe....

inilah ja lakukan, yang mane boleh tolong blogger lain Alhamdulillah, setiap orang mungkin cara dia berbeza kan :) walapun STRESS yang penting harus laa senyum dan lain orang sekeliling dengan sebaik mungkin itu apa yang ja pegang.....

gambar ada yang dari sumber GOOGLE

post signature

6 yang ambil kisah:

miss hav0c said...

makan byk2 pun leh ilangkan stress tp nanti gemuk br stress betul2 hahaha

kyo_9 said...

"the way we see a problem is the problem"

;)

♥♥ eija ♥♥ said...

to:miss hav0c

itu tambah stress nama nyer hehe...

♥♥ eija ♥♥ said...

to:kyo_9

yeeahh

i agree :)

farahfatihah said...

ja, karok n tgk wyg mmg boleh lupa pk dari masalah hahaa

♥♥ eija ♥♥ said...

to:farahfatihah

kan akak kan hehe...

itu lah yang ja buat pun hehe...

Related Posts with Thumbnails