Followers- mencari yang ke 1000

Pages

Tuesday, February 16, 2010

usia terlalu muda...


entry ini bukan untuk mengata sape-sape....

cuma luahan mengenai lumrah kehidupan manusia hari ini....

"mak, tengok nie mak... cantik tak??"

si anak menunjukkan gambar buah hati kepada si ibu...

pada ketika ini, umur si anak lelaki itu baru 22 tahun baru keje setahun, manakala si buah hati itu baru lepas SPM..

ermmm mesti ramai yang penah dengar fenomena ini kan??

ermmm, bagi pendapat ja lah...

untuk si anak lelaki ini, cuba lah cari dahulu wang tolong mak ayah, kirim wang, jaga mereka dua tahun dulu, baru lah pasang niat nak kawin.... nanti bila dah kawin hilang sudah nak jaga mak ayah sebab dah de tanggungjawab yang lain pulak... yang perempuan lak, sama laa jugak.. cuba cari wang, jaga ibu bapa kita dahulu, balas ape yang mereka lakukan semasa kita belajar dahulu...

sebab bab kawin nie bukan main-main, bukan semua nyer manis betul tak?? fikir laa elok-elok, sepanjang-panjangnyer, sebelum membuat keputasan.

JODOH ITU TAK KEMANA, SEMUANYER DAH DITENTUKAN OLEH-NYA

http://emo.huhiho.com

post signature

6 yang ambil kisah:

Capo Grande said...

betul3 sy setuju...skang sy dlm proses mengahwinkan diri di usia lewat 20-an...terasa seksanya, jadi anak org kebanyakan...kalau family kaya ok la byk blh citer...hehe..

KaorU IchibaNa said...

usia masih muda..betul2..study habes2an dlu..kerje elok2 baru kawen..=)

ringo said...

kalau dah cukup semua,tak salah kawin awal.daripada buat maksit tak tentu hala baik ikat secara halal

♥♥♥ tEroMpaH_ mAwArrKu♥♥♥ said...

hmm..
sekarang memang ramai kwin awl 20an..
tapi..kebanyakkan x tahan lama..
so...bg saya pikir habz2 dlu..
sblum melangkah ke alam penuh dengan 1101 kisah..alam perkhwinan...

huhuhhuh

eija ^_^ said...

to:Capo Grande

ermmm betul tuu.. awak mungkin kes lain, jodoh awak dah sampai :)

eija ^_^ said...

to:KaorU IchibaNa

yer betul tuu :) saya setuju cakap awak :)

Related Posts with Thumbnails