Followers- mencari yang ke 1000

Pages

Friday, January 8, 2010

betul atau salah ja mengajar???


(gambar sumber dari GOOGLE)

itu lah.. yang berlaku hari nie...

semangat berkobar-kobar untuk mengajar hari pertama tingkatan satu memasuki kelas selepas 3 hari minggu orentasi pada minggu pertama ini...

memang lumrah pelajar kita anggap sebagai kain putih yang kita harus mencorakkan..

betul kan? ramai yang berkata begitu...

memang dah de niat untuk memberi contoh terlebih dahulu...

baru disusuli dengan penerangan yang berkaitan dengan tajuk...

baru pelajar dapat memahami apa yang patut dibuat betul tak?

tapi ni kelas hari nie, disebabkan masa tak mencukupi pelajar hanya sempat menyalin soalan tanpa penerangan diberi, cikgu lain pulak masuk....

adakah salah saya? tidak memberi penerangan yang betul?

tapi sebelum memberi soalan arahan untuk aktiviti hari ini sudah pun dimaklumkan kepada pelajar....

yeaa saya tahu, saya nie cikgu baru, baru nak masuk 3 tahun mengajar. tak macam cikgu senior dah lama berbakti dan mempunyai banyak pengalaman....

tapi yang 'geram' menyelubungi hati nie, kenape baru sekarang nak beri 'komen' kenape tak dua tahun dulu semasa kita tengah belajar ilmu mengajar ini...

bila tanya okay ke cara kita mengajar, beri maklum balas okay, tak de ape2 salah...

entah laa... sebagai guru 'baru' saya hanya boleh bersabar sahaja....

post signature

2 yang ambil kisah:

YAN said...

kak ja....komen membawa peningkatan...sabar ye....buat2 tak tahu je macam saya kalau kena tegur...heheh

eija ^_^ said...

to:yan
Ermm sabar pun.. Tp kdg2 geram jg rasa.. Tq memang skg wat tak dengaq je hehe

Related Posts with Thumbnails